dimecres, 6 de març del 2013

LÀMINA 1: DESAFIANT EL COSTAT ESQUERRA DEL CERVELL

Hem intentat treballar amb l’hemisferi dret del cervell. Per fer‐ho, hem utilitzat un dibuix que Picasso va fer a Igor Stravinsky l’any 1920. Hem seguit els passos següents: 

1. Intento treballar sense que ningú em molesti. Per a aquesta activitat cal que estigui còmode, tranquil, relaxada i sobretot, concentrada. Poso una mica de música i intento concentrar-me en la feina encomanada. COPIAR EL RETRAT D’STRAVINSKY AL REVÉS i anar‐lo descobrint a mesura que l’anem fent. En cap moment no haig de girar el dibuix per veure que tal està quedant, ja que si ho fes, podria de nou entrar en la modalitat E (hemisferi esquerra).

2. Per iniciar el dibuix m’haig de fixar bé en els angles, les línies, les formes. Em fixo com tot encaixa. On acaba una línia comença l’altra. Les línies mantenen determinats angles respecte les altres línies i també amb els límits del paper.

3. Començo a dibuixar per dalt i copia cada línia. Cal que vagi progressant com si el dibuix fos un trencaclosques on cada línia ha d’encaixar amb la següent. No haig de pensar en el nom de les parts que dibuixo; no és necessari. Haig de pensar preguntes com ara: aquesta línia es corba per aquí; aquí s’encreua una altra; aquesta línia es quasi paral·lela al límit del full… Intento evitar dir les coses pel seu nom (només hi ha línies. Res de mans, nas o ulleres!).

4. Començo a dibuixar progressant línia a línia, part per part. 

5. Una vegada hagi començat, m’hauria de trobar molt interessada en la relació que s’estableix entre les línies. Quan estigui ja ben embrancada en el dibuix, el mode E ja estarà desactivat i hauria passat al mode D (l’hemisferi que atent a tot allò que és intuïtiu, espacial…).  

Haig de recordar que tot el que necessito per saber dibuixar aquesta imatge està davant dels meus ulls. És allà on hi ha tota la informació. No l’haig de complicar, haig de pensar que de veritat que és així de senzill. De ben segur que quan hagi acabat el dibuix i el giri em sorprendré de tant bé com m’ha quedat.
Títol: “Retrat I.Stravinsky “
Autor: P. Picasso

Comentari: Jo pensava tota la estona que era un home, no pensava en formes, angles i rectes. No m’he concentrat bé perquè era el primer cop que feia un treball així. En el meu cas el resultat ha sigut pèssim, tal i com pensava que em sortiria perquè no se desconnectar i pensar que només son formes, no un senyor.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada